October 4, 2011

taip saja apa yang nak ditaip =.='


Assalamu'alaikum . . .

okay . xde topic yg khas nak di perkatakan. tapi aku rasa nak tulis je apa aku rase.

lately ni banyak bnda2 bad yg hepen . . huuu rasa nak marah sapa? nak salahkan sapa? mestila ditudingkan pada diri aku sendiri dulu . . jangan sekali-kali nak tuding jari kat orng . . and pling penting jangan sekali-kali nak salahkan takdir . . kita ni sape je ??? sampai nak salahkan takdir . . Allah tuh Maha segala-galanya . . cuma setiap maslah itu kne diselesaikan dengan cara yang matang . . yup diakui aku ni walau dh menjangkau umur 20 tahun still tak matang sepenuhnya untuk handle masalah2 yg datang . tp tak de lah aku ni tak matang langsung kan . buktinya tak de lah aku kejap add facebook orang aku tak suke pastuh kejap remove . kejap block . . nak friend kat facebook buat cara betol2 yee . . tp bile mase aku tak matang uhh, bile marah je kat orang uhh terus update blog . tapi aku tak de lah keji beriye kan . ada lah jugak ak tapis2 . even bnde tuh tetap jugak xelok . nk marah2 orng kt blog . hahaha aku cuba nak berubah . masih dalam proses . .


okay . aku nak ubah topik pulak . erm RELATIONSHIP bagi aku ada satu ending je. MARRIAGE . buat apa kau nak bawak anak dara orang ke hulu ke hilir kalo xde ending nye MARRIAGE .but hidup kita ni dah dirancang sebaiknya even kite dah merancang yang terbaik untuk hidup kita . . mgkin kita merancang untuk berkahwin bile dah ade relationship uhh . . tp jodoh pertemuan di tangan Allah . kite just doa je laa . . Allah uh Maha Mendengar . . but , aku nak cakap laa . do respect laa dengan orang okay . aku pon malas nak hurai lebih2 bab2 respect ni . begurau pon ade tempat nya . tak semua orang sama cara nya . kalo orang tuh tak pernah cari maslah dngn awak, jngn lah di cari masalh dengan orang tuh . . jangan lah nak kata open minded ke ape . hidup ni ade syariat . Al Quran dan Sunnah panduan kita . jangan lah nak ikut kepala open minded sendiri je . . (tapi ikutkan couple tuh haram kan . . huu itu lah bnde yg pling sush nk di elak kn sekrg) Allah . . berilah kekuatan dan petunjuk pada hamba-hamba Mu ini . kite ni semua insan yg lemah kan . . xde yg dapat tanding kuasa Allah . .



aku pon dah tak tau nak cakpa ape . . tapi dalan hati ni biar lah ada keikhlasan, kejujuran . . jangan lah nak jadi PLASTIK sangat kan . huh . . aku nk opinion la . orang kalau nak berubah menjadi lebih baik, patut nya cari orang yg sama jantina kan nak ubah diri kita . itu lebih baik . tak de timbul fitnah kan . . buat apa kita nak berubah belajar agama mintak tolong orang lain jantina . kau nak belajar ambil wudhuk, tak kn ko perempuan nak suruh lelaki kan . . kan tak manis . tapi nasihat2 uh boleh lah kan . .



hurmm sebagai orang Islam, ada batas nya untuk setiap yg kita lakukan . kenalah jaga pergaulan . . jaga tingkahlaku jaga kata-kata . . YEE SAYA TEKAN KAN BENDA INI SEMUA UNTUK DIRI SAYA SENDIRI JUGA . sebab aku ni tak sempurana . banyak sangat bnda yang kne diubah dlm diri ini . . cube lah cari jalan untuk dekat kepada Pencipta kita . . jangan kita lalai dengan dunia ni . . semuanya sementara je . .




semua yang diatas ini peringatan untuk NURUL IZZATI ABDULLAH juga yang kadang-kadang sering lalai . . Allah dekat kn hati kami dengn diri MU . .

okay . may Allah bless us

INNALLAH MA'ANNA =)

p/s : hanya coretan hati semata-mata . tidak ditujukan kepada sesiapa . .

wasalam

No comments:

Post a Comment