October 6, 2011

kasih sayang


Assalamu'alaikum

hai

hari ni aku tetibe plak nak menaip tentang kasih sayang
okay ! bukan kasih sayang lelaki dan perempuan ya
tapi kasih sayang ibu dan anak-anak

korang pernah rasa kalau2 mak korang bandingkan korang dengan adik beradik yang lain ?
aku tau benda cmtuh bese hepen, especially untuk kebaikan kan . .
like ur mom suruh contohi adik bradik korang yg pandai ke, yg berjaya ke . untuk dijadikan sumber ispirasi . .
aku pon xkesah kalo cmtuh . mane yg baik dijadikan contoh
macam abg2 aku . semuanya boleh untuk aku contohi

TAPI !!!!
nanti kalo aku dah ada zuriat aku sendiri,
aku tak kan sekali2 nak bg tohmahan kat anak aku .
nak kata anak aku tak de gune, tak befaedah, menyusahkan . .
sedih hati anak kita tuh
kita yang mekahirkan nya kan nnti
biar lah jahat mana, bodoh mana .
tetap anak kita

jangan la sebab nak bg pengajaran
sampai nak kata anak tuh tak de gune kt kite
bagi aku bila kita maki hamun anak2 kita,
kata anak2 kita tak guna . .
tuh semua akan buat anak2 kita memberontak
so lagi dy akn buat
nak didik anak ada caranyaaa
jangan la kita merasakan kita lah ibu bapa yang pling hebat sekali

semoga aku menjadi anak yang taat perintah kedua ibu bapa aku
aku tahu, aku tidak sehebat abang-abang aku
tapi aku tetap nk membahagiakan kedua ibu bapa aku
ampunkan semua dosa-dosa nurul mak, abah . .

love u mak, abah , abg dhiya, abg duwi, abg najmi T__T



No comments:

Post a Comment